TVP, ale nie tylko...

Kolejny raz pojawiły się komunikaty, że w TVP z abonamentem źle, nawet bardzo żle. Ciekawe jak długo można używać tego samego selling line, żeby się nie zdewaluowało? W reklamie jest znane pojęcie "wear out".

Ogólnie rozumiem sytuację Prezesa Brauna: spada przychód z abonamentu, TVP pozostawiona sama sobie, walczy na ciężkim rynku, gdzie główni konkurenci są niezależni w podejmowaniu biznesowych decyzji, itd. Tylko ile można na ten temat mówić? Widać ze Pańswo jest bezsilne aby ściągać w sumie legalny podatek, a z 2-giej strony Zadząd TVP nie podejmuje najważniejszych decyzji: ograniczenie zatrudnienia, maksymalizowanie przychodów reklamowych. Ale nie o tym chę pisać. Temat oklepany i w sumie decyzje nie w naszych rękach.

Zastanawiam się gdzie jest główny problem z przychodami nie tylko TVP ale i innych dużych stacji komercyjnych. Ceny netto reklam dla reklamodawców nie rosną już od jakiegoś czasu. Jako osoba, która akurat coś na ten temat wie, mam też świedomość że na razie niżej upaść nie mogą. Internet rośnie cały czas szybko i to akurat w pełni zrozumiałe, ale TV cały czas jest mega skutecznym medium. Koszty dotarcia bardzo niskie, oddziaływanie masowe, skuteczne, potwierdzone. Nie da się szybciej zbudować swiadomości produktu, marki niż w TV. Dlaczego w zwiazku z tym cały czas debata toczy się nt kosztów tzw spotu, kosztów dotarcia? To jest oczywiście ważne, ale marginesu w tym obszarze chyba już nie ma. Jestem przekonany, że problem jest gdzie indziej: miernota jakości komunikacji reklamowej. Słabe spoty, jakby "cepem mielone". Oczywiście są wyjątki, ale to tylko wyjątki. Gdzie odwaga, gdzie kreatywność, gdzie strategiczne myślenie? Reklamodawcy inwestują miliony na kampanie, żyjąc w przekonaniu, że "XIX-wieczny" spot dalej się sprzeda? Totalny absurd. I nie dziwią mnie kolejne badanie, że Polacy coraz bardziej zmęczeni reklamami. A z czego tu się cieszyć? Co ma się podobać? W mediach dzieje się wiele, nowe formaty, nowe kanały dotarcia, digitalizacja. A reklama? Cały czas "Nic śmiesznego". I może dlatego wiekszość koncentruje się na kolejnym obniżaniu cen reklam w TV, zamiast skoncentrować się na tworzeniu takich spotów reklamowych, które zachęcą, przyciągną uwagę a co najważniejsze będą skuteczne!
Trwa ładowanie komentarzy...